دفتر ارتباطات مردمی

 

به نام خدا ، براي خدا  ، به ياد خدا وبه خلق خدا خدمت مي كنيم

مقدمه

مركز ارتباطات مردمی به عنوان پل ارتباطات مردمی با بهزیستی و سنگ صبور مددجویان نقش مهمی در ایجاد ارتباط عمیق مراجعین با نظام دولت ایفا می کند.مراجعین بهزیستی به ویژه مددجویان ولی نعمتان ما در بهزیستی هستند و ما موظف به ارائه خدمات منطبق با نیازهای ایشان می باشیم ودر این راستا پرسنل زحمتکش در کمال خوشرویی و توام با صبرو شکیبایی پاسخگو میباشند.ارجح ترین فعالیت این مركز تلاش برای رفع مشکلات مددجویان و جلوگیری از سردرگمی مراجعیین میباشد که علاوه بر ایجاد رضایتمندی ارباب رجوع رضایتمندی خداوند را به همراه دارد.تلاش برای رفع مشکلات مردم سر لوحه کارمركز ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی استان مرکزی است.از خداوند منان طلب صبرو شکیبایی و سعادت خدمتگزاری به خلق خداوند را خواستاریم.

تاریخچه:

مرکز ارتباطات مردمی بهزیستی استان مرکزی درسال 1389در طي سفر سوم رياست محترم جمهوري  با حضور وزير محترم  رفاه وتامين اجتماعي جناب اقای  مهندس محصولی  افتتاح وجناب آقاي دكتر اسفندياري   رياست محترم  سازمان وهيئت همرا ه افتتاح گردید و با همت کارکنان صدیق و خدمت گزار مرکز پس از راه اندازی در این مدت به طور میانگین روزانه پذیرای 20تا50 نفر ارباب رجوع می باشد تا به درخواست های مردمی پاسخگو باشد.

اشنایی با مرکز ارتباطات مردمی:

1-واحد پذیرش

این واحد فعالیت خود را به منظور سازماندهی .راهنمایی و پذیرش ارباب رجوع و ثبت امار روزانه تعداد ارباب رجوع اغاز نموده است.

2-بخش مددکاری

شامل3 نیروی ا سابقه  وکارشناسان مرتبط میشود که فعالییت انان شامل :

1-بازدید از منزل خدمت گیرندگان توسط مددكاران  بر حسب ضرورت با حضور مدير كل محترم سازمان

2-فعالیت و پیگیری در امور پیشگیری

3-بررسی مسائل ومشکلات جامعه هدف

4-رسیدگی به امور نامه های ریاست جمهوری که شامل:

1-بازدید از منزل

2-پیگیری

3-تفکیک و ارائه خدمات در صورت وجود اعتبار و غیره است.

4.بازديد ازبيماران تحت پوشش در بيمارستان وهماهنگي با مديريت بيمارستان د رخصوص پرداخت هزينه درماني.

 

اين مركز روزانه با پذيرش 30 -50مددجو به درخواست‌ها و مشكلات آنان در زمينه‌هاي معيشتي، مسكن، اشتغال، درماني ،تحصيلي و ديگر زمينه‌ها رسيدگي مي‌كند و مديركل بهزيستي نيز روزانه به مدت يك ساعت  به همراه معاونين در اين مركز حضور يافته و از نزديك با مددجويان جهت رفع مشكلات ديدار مي‌كند.
در اين مركز يك نفر به عنوان رئيس، يك نفر كارشناس ارتباطات مردمي امور توانبخشي، يك نفر كارشناس ارتباطات مردمي امور اجتماعي، يك نفر كارشناس ارتباطات مردمي امور پيشگيري و يك نفر نيز به عنوان مسئول پذيراوليه حضور دارند.

اهداف:

-ارائه خدمات مناسب به منظور حل مشکلات مددجویان از قبیل مددکاری و پیگیری

-جلوگیری از تردد وتجمع ارباب رجوع در قسمت های دیگر سازمان

- ارائه راهنمایی و بررسی در خواست های مردمی ملی سفرهای ریاست جمهوری استاندارو سایر مقامات

رسیدگی به درخواست  های مردمی در سفرهای ریاست محترم جمهوری

 

مراحل واقدامات لازم در خصوص نامه هاي سفر رياست محترم جمهوري :

مركز ارتباطات مردمی پس از دریافت نامه های مرتبط با سازمان بهزیستی در مدت معینی با استفاده از پرسنل مجرب خود وبا دعوت از مددکاران خبره سازمان اقدام به تفکیک ودسته بندی و ثبت انها در رایانه و سپس بازدید از منزل متقاضیان و تهیه گزارش مددکاری وثبت انها اقدام به ارائه پاسخ و پیگیری نموده است تا در اسرع وقت در صورت تامین اعتبار نسبت به ارائه پاسخ های مناسب اقدام گردد.

 


خیرین می توانند کمکهای نقدی خود را در این سامانه به صورت آنلاین واریز نمایند.

ورود به سامانه پرداخت

روشهای مشارکتهای مردمی

اولین استان در سطح کشور از طریق تلفن ثابت 7728
واریز وجوه به حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مرکزی  2173455204003 بانک ملی - وشماره کارت 6037991899901403
پیمینت موبایل  استان مرکزی   *733*4*140011#

آدرس پستی:اراک -میدان دروازه تهران - خیابان دانشگاه -خیابان شهدای بهزیستی - اداره کل بهزیستی استان مرکزی
تلفن:8-3671004-(0863)
فکس:3673030 -3673040
آدرس پست الکترونیکی:pr@markazy-behzisty.ir